top of page

South Route, trasa południowa Mexico City

We decided to take a ride with the tourist bus “Turibus” Hop On Hop Off again.

The Bus has 4 routes: Centro, Polanco, South, and Basilica (historical center).

Today we took the South route.

You can read more about the other routes in a separate post.

The South route lasts about 3,5 hours and takes you to the more distant places of the southern parts of Mexico City. The route has 18 stops and starts from Plaza Madrid with the spectacular Fountain of Cibeles, similar to one in Madrid. On your way, you can see Mercado Roma, World Trade Center, University Olympic Stadium, Perisur Shopping Mall, Flower Market, Historic Center of Tlalpan, Unam Museum of Contemporary art, and other very interesting places.

We got off at the stop number 14- Historic Center of Coyoacan. The main square called “Plaza Centenario” with “Estatua de Pareja de Coyotes” is in the middle of Century Garden where many locals come to enjoy their free time and beautiful weather. Just in front of the statue, you can see the beautiful “Iglesia de San Juan Bautista” Baroque church build in 1550.

We stopped at the restaurant Corazon de Maguey for a break (see separate post).

After lunch, we walked towards Frida Kahlo Museum. On our way, we could see many local shops, restaurants. It was just a 10-minute walk. Unfortunately, the queue to buy tickets was very long so we decided to come back next time to visit the museum, and we boarded the bus back just in front of the museum. The bus had one more stop -Coyoacan shopping Mall.

After we come back to the first stop we decided to come back home by walk. (about 30 minutes walk)

It is important to buy tickets to Frida Kahlo Museum in advance to avoid long waiting lines.

More about Mexico City here.

W niedzielę ponownie zdecydowaliśmy się na wycieczkę autobusem turystycznym Turibus.

Autobus jeździ po 4 trasach: Centro, Polanco, Południe i Bazylika (centrum historyczne)

W dniu dzisiejszym wybraliśmy trasę „Południe”.

O innych trasach możesz przeczytać w osobnym artykule.

Trasa „Południe” ma 18 przystanków, jazda trwa około 3,5h i autobus zabiera nas do najbardziej odległych zakątków południowego Mexico City. Zwiedzanie rozpoczęlismy na Wielkim „Plaza Madrid”, na którym znajduje się Fontanna Bogini Cibeles (Kybele), taka sama jak w Madrycie. Po drodze podziwialiśmy Targ Roma, World Trade Center, Olimpijski Stadion Uniwersytecki, Centrum Handlowe Perisur, Rynek kwiatowy, Centrum Historyczne Tlalapan, Muzeum Sztuki współczesnej Unam i wiele innych miejsc.

Wysiedliśmy na przystanku numer 14 „Centrum Historyczne Coyoacan” z przepięknym placem, pośrodku którego otoczony ogrodami Stulecia znajduje się pomnik/fontanna „Pary Kojotów”. Do tego Parku przychodzą Meksykanie, aby odpocząć, pospacerować i milo spędzić czas.

Po drugiej stronie ulicy zobaczyliśmy przepiękny „Kościół Świętego Jana Chrzciciela” barokową budowlę z 1550 roku.

Na lunch zatrzymaliśmy się w lokalnej restauracji „Corazon de Maguey” (więcej w osobnym artykule).

Po obiedzie, poszliśmy spacerem w stronę muzeum Fridy Kahlo. Po drodze mijaliśmy liczne lokalne sklepiki i restauracje. Spacer zajął nam zaledwie 10 minut. Niestety kolejka do kupienia biletów do muzeum była bardzo długa, zdecydowaliśmy się więc powrócić tu innego dnia.

Do autobusu turystycznego wsiedliśmy przed samym wejściem do muzeum.

Pozostał nam ostatni przystanek na trasie „Południe” – Centrum Handlowe Coyoacan.

Wysiedliśmy na pierwszym przystanku trasy Południe -Plaza Madrid i zdecydowaliśmy się na powrót do domu spacerem (około 30 minut).

Ważne jest, aby bilety do muzeum Fridy Kahlo kupić wcześniej, można wtedy uniknąć długiego oczekiwania w kolejce.

Więcej o mieście Meksyk tutaj.